7 – minute workout, czyli ćwiczenia dla zabieganych

Też tak masz, że cały czas jesteś zabiegany, a też musisz jakoś dbać o siebie i swoją kondycję? Dowiedz się, jak rozwiązać ten problem!

Dziś będzie dość krótki tekst, ale za to dość istotny, a kto wie – może dla kogoś przydatny?

Mam nadzieję, że wszyscy, którzy to czytają, zdają sobie sprawę z ważności sportu i ruchu w naszym życiu. Niestety przeciwko wiedzy (a często i chęciom) stają nasze nawyki i słaba wola, a często przeróżne wymówki – bark pieniędzy (?), woli, czasu.

To ostatnie nie będzie już przeszkodą, gdy poznasz zestaw ćwiczeń 7 – minute workout. Jak się już domyślasz, wystarczy 7 minut każdego dnia, aby przećwiczyć i rozruszać swoje (całe) ciało.

Jak wygląda przebieg ćwiczeń 7-minute Workout?

No cóż – jak to w ogóle wygląda? Jak na nowatorską i hipsterską technikę, muszę pewnie przygotować się na niebywałe koszty…

Taak. Oto lista Twoich zakupów:

  • Twoje ciało,
  • Twoje krzesło,
  • Twoja ściana.

I tyle. Na czym polegają te ćwiczenia? Jest ich dwanaście, trwają po trzydzieści sekund każde i są bardzo intensywne. Choć spojrzysz na nie i  pomyślisz – łatwe, to dopiero kiedy zaczniesz je wykonywać, poczujesz lekkie zmęczenie. I o to chodzi. 7-minute nie ma być przyjemny. MUSI być nieprzyjemny.

Pomiędzy ćwiczeniami jest kilkusekundowa przerwa.

Oto grafika, ilustrująca przebieg naszych siedmiu minut ćwiczeń:

  1. Pajacyki,
  2. Siedzenie przy ścianie (opierając się tylko plecami (i stopami)),
  3. Pompki,
  4. Brzuszki,
  5. Wchodzenie i schodzenie z krzesła,
  6. Przysiady,
  7. Opuszczanie się i podnoszenie na krześle (tyłem do niego),
  8. tzw. Deska (na zgiętych rękach),
  9. Bieg w miejscu,
  10. Klękanie (i wstawanie),
  11. Pozycja do pompek, podnoszenie rąk i odchył,
  12. Deska na boku.

Tylko tyle i aż tyle wystarczy, by poczuć się trochę przetrenowanym, przećwiczonym.

Dlaczego działa?

Pomimo tego, że trwa niezwykle krótko (i wykorzystuje tylko masę ciała, krzesło i ścianę), jest niezwykle intensywne i pozwala na ćwiczenie wszystkich istotnych części ciała. Łączy ze sobą elementy biegu i siłowni.

W szybszym czasie zapewnia korzyści długofalowego treningu wytrzymałościowego.

Jakkolwiek może Cię to nie przekonywać, tutaj są dostępne badania, które potwierdzają skuteczność tych ćwiczeń.

7-minute w ciągu kilku minut intensywnego wykonywania ćwiczeń zwiększa zmiany molekularne w obrębie mięśni, podobnie jak kilka godzin biegania, czy jazdy na rowerze.

Ponadto 7-minute zawiera (w pewnym sensie) ćwiczenia interwałowe, które z jednej strony są dzięki kilku sekundowym przerwom między kolejnymi partiami ćwiczeń, a z drugiej dzięki kolejnym ćwiczeniom, które ćwiczą inne partie mięśni (po górnych dolne, itd.).

Gdzie znaleźć coś, co pomoże nam ćwiczyć?

Znajdziesz wiele aplikacji, filmów, stron, z którymi możesz ćwiczyć.

Przykładowy film na YouTube:

Przykładowe aplikacje:

na Androida,

na iOS (dostępna również na Apple Watche).

Przykładowe strony:

Napisz, co sądzisz o tej metodzie ćwiczeń. Kolejny tekst już za tydzień, zapisz się na dole, by nie przegapić! Jeśli tekst ci się spodobał, kliknij Like, by dać mi o tym znać. 🙂

 

Advertisements

4 thoughts on “7 – minute workout, czyli ćwiczenia dla zabieganych

  1. Wszystko fajnie, ale proponowałabym jednak skupić się nieco na poprawności samego tekstu. Ciężko się go czyta przez dziwną, niezrozumiałą i po prostu nieprawidłową konstrukcję (np. „Jest ich dwanaście, i bardzo intensywne.” – czegoś tu brakuje, nie sądzisz?), a niektóre słowa zostały zastosowane niezgodnie z ich znaczeniem (np. wdrożenie). To nie jest złośliwość, tylko dobra rada 🙂 Ach, brakuje szczegółów – ile razy powtarzać każde z ćwiczeń. Jest to raczej kluczowe…

    Lubię to

    1. Dziękuję za komentarz!
      Rzeczywiście, „czegoś” tam brakuje 😉 Pisałem ten tekst w lekkim pośpiechu, więc postaram się zwrócić większą uwagę na korektę.
      Co do słów typu „wdrażać” – cóż, jestem dość mocno oczytany i mam duży zasób słownictwa, który bardzo chcę wykorzystywać w moich tekstach, ponieważ „fajnie” brzmi 😀
      Postaram się poprawić.
      Ile razy powtarzać każde z ćwiczeń? Nie pisałem tego, ponieważ w moim założeniu było to, że każdy zjedzie na dół i wybierze swoją ulubioną opcję ćwiczeń – aplikację, stronę internetową, itd, a tam już będzie pokierowany.
      Zasadniczo nie ma tu liczby, ile trzeba powtórzyć dane ćwiczenie, należy je (każde) wykonać w 30 sekund, a pomiędzy każdym jest 10 sekund przerwy na zaczęcie (i przygotowanie się) do kolejnego.
      Tak czy siak – dziękuję za komentarz!

      Lubię to

  2. „Co do słów typu „wdrażać” – cóż, jestem dość mocno oczytany, i mam duży zasób słownictwa, które bardzo chcę wykorzystywać w moich tekstach”. To jednak musisz się jeszcze bardziej oczytac. Bo to zasób chcesz wykorzystać a nie słownictwa. Tak więc powinno być ” który chce wykorzystywac”. I przed „i” raczej nie stawia się przecinka, Panie Oczytany 🙂

    Lubię to

  3. Przyszliście tu pierdolic o poprawnej polszczyznie czy nauczyc sie jak w 7min ogarnac wasze tluste dupska? Bardzo rzeczowy tekst, dzięki za podzielenie się nim.

    Lubię to

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s