#CzarnyProtest – bez polityki o statystykach

Ostatnimi czasy głośno było o tzw. #CzrnymProteście. Chcę o nim napisać jako o ciekawym fenomenie mediów społecznościowych. Będzie też o #BiałymProteście, więc zostańcie ze mną 😉

#CzarnyProtest w sieci

Protesty przeciwko zaostrzaniu prawa aborcyjnego zapoczątkowała w internecie znanym hasztagiem Partia Razem. Protest szybko rozrósł się do niebotycznych rozmiarów (jakich, o tym za moment), co zaskoczyło chyba nawet samych organizatorów.

W sieci swoje zdjęcia umieszczali celebryci, co już widzieliście nie raz.

W poniedziałek 3.04 iskra zapoczątkowana przez Krystynę Jandę rozpaliła polską politykę (i social media) do czerwoności. Polskie kobiety otrzymały wsparcie z całego świata, od islandzkich kobiet i od tych… kenijskich.

Sieć zawrzała.

Statystyki #CzarnyProtest (i #Biały)

Jak podaje portal 300 polityka, hasztag #BlackMonday zdobył zasięg 16 800 000 osób. To oznacza, że hasztag ten jest największym w Polsce hasztagiem, jaki kiedykolwiek stworzyła partia polityczna.

Swoją drogą mocne przed wyborami w Internecie PiS gdzieś się schowało…

Dla uzupełnienia Trendy Google – konfrontacja #CzarnegoProtestu i #BiałegoProtestu, który miał być konkurencją dla przeciwniczek zaostrzenia prawa aborcyjnego.

 

Dlaczego to takie ważne?

Nawet nie ze względu na prawo aborcyjne, lecz z powodów społecznych – social media mają olbrzymią moc. Zwołać tyle ludzi w różnych miastach z różnych – często przeciwnych sobie – opcji politycznych – to ukazuje siłę Internetu.

Żyjemy w ciekawych czasach…

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s